vineri, 19 martie 2010

Ce mai papa piticii?

Toate stim cum sa-i facem diversificarea copilului, ce alimente sunt sanatoase pentru trupul firav al micutului, dar oare ce ne facem atunci cand oricum ai da, copilul nu vrea sa manance si pace? David e un exemplu potrivit in aceasta situatie. Pana la 1 an a mancat tot ce-i dadeam: supe, borsuri, piure, banane, branza de vaci in amestec cu diverse alte alimente, etc. Dupa 1 an a inceput incet, incet sa refuze cate o mancare. Dilema...de ce?
In momentul de fata, mananca intotdeauna cu placere paste in sos, musaca la cuptor (mamaliguta, cartofi si branza sarata), cascaval, felii de branza topita si rar banane. De ieri am inceput sa-i fac castronel separat cu mancarea lui si bineinteles un accesoriu important cu care sa experimenteze: lingurita. E foarte interesat si reuseste sa duca si la gura cate ceva. Se pare ca am gasit solutia problemei: voia sa manance singur sau poate ca nu? Ramane de vazut. Pana atunci, voi cum va descurcati? Am vazut copii care mananca muraturi, pilaf si multe altele la numai 1 an si 4 luni. Sa ma ingrijorez ca mancarea de baza a lui David este inca laptele? Culmea e ca e chiar grasut si ma intreb cu ce-i umpluta burtica? Cu aer? :)

2 comentarii:

  1. Bun postul. Foarte bun. Aveam si eu cateva dileme pe care le-am rezolvat cu mamicile din parc. Iata cum e treaba la noi. Al nostru papa orice fara sa faca nazuri insa din cand in cand ii las lingurita pe mana si e cel mai fericit. Am vazut acum trei sau patru luni ca imi refuza mancarea, o ciorbita, cu bors de casa, mai groasa. Nu intelegeam si pace. Plangea de mama focului. M-am dus sa pun de lapte. Intre timp micutul meu luase farfuria cu ciorbita si se bagase cu totul in ea. Era in lumea lui. Se poate ca si al tau sa fie la fel de independent si doreste sa experimenteze singurel. Fa-i un loc special al lui unde sa arunce cu mancarea pe jos. Lasa-i lingurita si vezi ce face.
    Cu laptele il ajut inca pentru asa am crezut de cuviinta sa-l invat. Dimineata si seara. Unoeri si in timpul zilei. Si nu este gras ci dezvoltat normal. A crescut ce-i drept mai mult decat era prognosticat in acele grafice dar e si nativ. Apoi am inceout sa-l obisnuiesc cu acele borcanele de papa. Desi papa orice am vrut sa diversific cumva cu carnea de vita, pe care sincer nu stiu sa o prepar. :))Dar amestec cu ce pregatesc in casa. M-am interesat care sunt mai bune si iata ca n-a gresit femeia care mi le-a recomandat. Insa doar unele din ele sunt bunicele.
    In rest pregatesc in casa de toate si ce am ii dau sa papa si el in afara de mazare, fasole sau varza. La fructe iar orice in afara de capsuni si cirese. Nu ii sunt inca pe plac stomacelului.

    RăspundețiȘtergere
  2. David nu este gras, este dezvoltat normal cu o burtica comica bine pronuntata. Si mie imi papa borcanelele mai ales cu fructe, sucul de mar si morcov cu mici variatii e iarasi preferatul lui.Ai dreptate cu independenta.Si eu cred ca trebuie invatat de mic sa se descurce singur si nu apreciez un copil de 4 ani care inca este hranit si imbracat.Sa vedem cum merge si cu locul special pentru papa.Sa speram c-o sa dea roade si la noi.Multumim pentru sfaturi! ;)

    RăspundețiȘtergere