luni, 1 februarie 2010

Tot patitu-i priceput...


Nici bine nu am iesit din maternitate ca m-am si repezit la cea mai apropiata farmacie să mă aprovizionez cu cutiuţe şi sticluţe. Ni s-a recomandat Baneocin pudră pentru zona buricului, zonă pe care, înainte de a aplica praful o cureţi bine cu vată cu spirt. Acest tratament se aplică micuţului până la căderea buricului.  
Glicerina boraxată am folosit-o pentru curăţarea limbii albe, încărcate, cu ajutorul unei periuţe de dinţi pentru bebeluşi cu zimţii foarte mici. 
Pentru colici, care apar în primele 3 luni la cel mic şi care te pot ţine trează o noapte întreagă, mi s-a recomandat
Bonnisan 5-10 picături de 3 ori/zi sau ceai contra colicilor plicuri, nu granule. 
10 zile pe lună e bine să i se dea Calcium (Pharco) câte 5 ml de 2 ori/zi şi prima lună chiar 20 de zile. 
Vitamina D3 trebuie administrată în primele 14 zile din viaţă 3 picături/zi şi mai apoi 2 picături/zi în fiecare zi pentru împiedicarea apariţiei rahitismului.
Pentru igienă e foarte bun Bepanthen-ul ca de altfel şi cremele din comerţ. Eu una am folosit şi Sebamed, Johnson's Baby. De asemenea, folosiţi un ulei de bebeluş înainte sau după băiţă, masajul îi face o plăcere deosebită. 
Atunci când mi-a răcit şi a avut o tuse uşoară am luat Ambroxol la o vârstă fragedă care se administrează fără grijă 5 picături de 2 ori/zi şi Sterimar pentru năsuc, câte un puf în nară, pentru desfundarea nasului. Dacă năsucul curge apos folosim câte o picătură de Colargol în fiecare nară pentru a întări secreţiile. Acum la 8 luni nu i-a mai trecut tusea cu Ambroxol pentru că nu mai făcea faţă aşa că i-am dat Prospan şi în câteva zile am scăpat.
În caz de febră e indicat să folosim Nurofen pentru copii sau Efferalgan sirop 100 ml, ambele 5 ml de 3 ori/zi, maxim 3 zile în combinaţie cu supozitoare gen Novocalmin sau Efferalgan în sensul în care o dată îi dăm supozitor şi o dată sirop, amândouă putând fi folosite doar când febra trece de 38.
Pentru constipaţie sunt recomandate supozitoarele cu glicerină şi să excludem din alimentaţie tot ce poate avea acest efect: orez, lapte de vacă etc. şi includem multe lichide.
Dacă îmi mai aduc aminte şi de altceva folositor includ ulterior în articol. Le-am folosit, sunt bune dar este indicat sa consultati un medic. Succes!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu