marți, 2 martie 2010

O cale sigura spre deprinderi bune

Singurul mod de a-ti face copilul sa fie responsabil, respectuos, cu bun simt sau de a-l invata orice altceva, este acela al exemplului propriu. Nu poti cere copilului tau ceea ce tu nu faci, sau dregi cu eforturi uriase. Un copil prost crescut a avut de la cine deprinde anumite comportamente. Vrei sa-i faci un program de masa? Respecta-l si tu! Vrei sa nu injure? Atunci abtine-te! Altfel nu mai are rost sa-i tii predici despre: "asa trebuie", "nu e frumos asa" pentru ca vorbesti in van.
Ce tie nu-ti place altuia nu-i face. Aplica vorba pe copilul tau si nu-l creste degeaba! Responsabilizeaza-l si fa-l un OM..E mare lucru sa fii om in ziua de azi unde respectul, buna crestere este tot mai rar intalnita!

3 comentarii:

  1. Sa stii ca zici bine! dar cica e bine sa se invete sa auda de la parinti diverse vorbe, sa i le explici ca sa nu le copieze de la altii ca atare. Caci, oricum si orice ai face, el tot va auzi injuraturi. Nu pot nici sa-l izolez.
    Iar cei sapte ani de-acasa ii invata cel mai usor la tara, la bunici. Acolo intelege mai bine ce si cum. La Bucuresti orasul e mare, un buna ziua sau saru'mana spuse rar adesea se uita. La bunici mergeai la o biserica. Parca te indemna fara sa vrei sa devii respectuos. Nu stiu ce sa zic. Asa vad eu lucrurile.

    RăspundețiȘtergere
  2. Scuza-mi greselile, sunt obosita, la ora la care scriu ...sper ca ai inteles. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu-i nici o problema, se mai intampla.De ce mi-a venit ideea sa scriu postarea asta? Pentru ca David vine in contact destul de des cu copii si copie tot ce este mai rau.E foarte obraznic de la o vreme si oricat i-as explica tot nu am vreo izbanda.Nu e exagerat dar era mult mai cuminte inainte.Ce-i drept, ii creste si o masea acum si probabil are un motiv in plus sa fie irascibil.Sa speram insa ca o sa-i treaca nervii si-o sa revina la normal. O sa am eu grija de asta! ;)

    RăspundețiȘtergere