sâmbătă, 6 februarie 2010

Alegeri

  De cate ori nu s-au comportat copiii nostri ca in acest videoclip? Sa nu negati pentru ca nu stiu daca va crede cineva. Si copilul meu e cuminte dar asta nu se intampla in fiecare zi, pot spune ca e cuminte dar in general. I se intampla sa faca mofturi, sa planga isteric si sa nu-mi pot da seama daca are vreun motiv specific sau o face doar ca sa atraga atentia. Majoritatea copiilor vor sa atraga atentia prin faptele lor mai mult sau mai putin indezirabile. Cum reactionam noi ca parinti? Il certam, mergem pe conceptia ca "bataia e rupta din Rai" sau incercam sa intelegem ce vrea de fapt?   David se trezeste de multe ori foarte mofturos. Sa-l judec sau sa ma gandesc ca poate si eu m-am trezit uneori cu fata la cearceaf? Sa-l judec e cei drept mai usor, mai la indemana, sa-l inteleg e un proces mai anevoios. Are doar 1 an si 7 luni, nu vorbeste si ar fi mai greu sa-mi dau seama ce vrea. Cu toate astea trebuie sa aleg calea mai grea pentru a-i demonstra ca vreau sa-l inteleg si ca sunt alaturi de el. Este acest comportament o forma de alint? Ma indoiesc si de aceea il practic. Gasiti-va rabdarea sa va intelegeti copiii. Daca nu puteti acum ce veti face cand vor fi adolescenti? Nu va fi prea tarziu? Multe sfaturi pretioase le puteti gasi aici:
O am in biblioteca si o rasfoiesc cu placere ori de cate ori mi se pare ca nu am procedat bine intr-o anumita situatie. Nu ezitati s-o consultati, fiind o carte de psihologie a copilului prescolar foarte apreciata. Lectura placuta si nu numai..;)

2 comentarii:

  1. Foarte interesant blogul tau, chiar si pentru un .... tatic.

    RăspundețiȘtergere
  2. ma bucur ca va place...asta e si intentia mea..
    p.s. daca aveti orice sugestii cu privire la ce ar trebui sa apara pe acest blog, le primesc cu placere..

    RăspundețiȘtergere